x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
החשמל יתייקר ב-10%, הלחם והחלב ב-6%
05/02/2013 - כרמלנא

החשמל יתייקר ב-10%, הלחם והחלב ב-6%

למרות שנתניהו הבטיח לא להעלות את נטל המיסים לאחר הבחירות, כבר בחודש הבא צפויים תושבי ישראל לחוש את העול על בשרם: מחירי התחבורה הציבורית צפויים להתייקר ב-4%, קצבאות הזקנה והילדים יקוצצו ושכרם של עובדי המגזר הציבורי יפגע

הגזירות הקשות ועליות המחירים החדות צפויות להתרחש כבר בחודש הבא. מחיר הדלק יעלה ב-4% עקב העלאת המיסים, זאת לאחר שכבר עלה השבוע בשיעור חד של 4.1%, לאחר חמישה חודשים רצופים של ירידה במחיר. בפועל תורגש עלייה של 20 אגורות במחיר הבנזין.

הגזירות החדשות יפגעו בעיקר בשכבות החלשות של האוכלוסייה. מחיר הסיגריות יעלה ב-10%, הלחם והחלב יתייקרו בכ-6%, והמע"מ צפוי לעלות באחוז אחד ולעמוד על 18%, לשנתיים הקרובות. עליה זו תוסיף לתקציב המדינה 4.3 מיליארד שקלים בשנה. גם מחירי הטיסות והתחבורה הציבורית צפויים לעלות בשיעור של 4%.

לאחר הרכבת הקואליציה, הממשלה החדשה תידרש לאשר מיידית את תקציב המדינה והגזירות השונות, כדי למנוע הליכה לבחירות חדשות. ממשרדי הממשלה השונים יקוצצו כ-16 מיליארד שקלים, סכום הכולל בתוכו קיצוץ נרחב בקצבאות הילדים, פגיעה בשכר העובדים במגזר הציבורי, דחיית ופריסת חוק חינוך חינם מגיל שלוש ודחיית פרויקטים כמו סלילת כבישים וקווי רכבת, בניית כיתות חדשות ועוד.

בין שאר הקיצוצים, צפוי גם ביטול הפטור ממע"מ על קניות באילת ועל ירקות ופירות, העלאת כל מדרגות מס הכנסה באחוז אחד, למשתכרים מעל 14 אלף שקל בחודש. כמו כן יבוטלו הפטורים וההטבות במס לקרנות השתלמות יועלה מס רכישה על דירות להשקעה - כדי למנוע זינוק
מחירים וייתכן מיסוי קצבאות ילדים וזקנה לעשירים בעשירון העליון.

תקציב 2013 יובא לאישור הממשלה החדשה בסביבות חודש אפריל לאחר הקמת הקואליציה. לאחריו, תטיל הממשלה על הציבור את הגזירות הקשות, כדי למנוע גרעון עצום והורדת דירוג האשראי.

 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות