x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
איך לחסוך בצונאמי מחירים: כל מה שיתייקר ב-2013
02/01/2013 - كرملنا

צונאמי מחירים: כל מה שיתייקר ב-2013

חשבונות החשמל יתייקרו, המים יתייקרו, הארנונה תתייקר, המכוניות יתייקרו - ואחרי הבחירות היד עוד נטוייה. איך ייראו ההוצאות שלנו ב-2013 - ואיך בכל זאת ניתן להפחית אותן.

חשמל: מתייקר ב-9.2%
יתייקר בגלל המחסור בגז טבעי וגירעון בקופת חברת החשמל בשל המחסור בגז טבעי, עליית מחירי הדקלים והגרעון בקופת חברת חשמל, בחודשים הקרובים צפויה התייקרות נוספת בשיעור 10%. חשבון החשמל הביתי מורכב מתשלום קבוע של כ-16 שקל לחודש ומתעריף של 59.47 אגורות לכל קוט"ש. תעריף זה תקף מאפריל 2012. בינואר 2012 המחיר הזה עמד על 54.44 אגורות לקוט"ש כולל מע"מ, כשבינואר 2011 התעריף היה 47.93 אגורות.

* איך לחסוך?

בדקו אם לפי דפוסי השימוש כדאי להצטרף להסדרים התעריפיים של חברת החשמל.

מים: התייקרות של כ-3%
יש להניח כי הצרכנים יחושו בכיסם גם את ההתייקרות במחירי המים לתעשייה  רבות דובר על ההתייקרות במחיר המים בינואר 2013. לצרכנים הפרטיים עומד שיעור ההתייקרות על 2.8% ולצרכני התעשייה על 17.5%. מאז רפורמת המים שנכנסה לתוקף ב-2009, לא רק שברוב הרשויות הגבייה נעשית באמצעות תאגידי המים (שמספרם הרבה מעורר התנגדות ושנוי במחלוקת), אלא שממחיר המים אמור לשקף את עלותם. מנטרה זו שבים ומדגישים ברשות המים. מכאן שכשהחשמל עולה ושיעורי ההתפלה עולים - מחיר המים עולה יחד עמם.

ביולי 2011 עודכנה הצריכה המינימלית לנפש מ-2.5 ל-3.5 קוב עליה משלמים בתעריף א'.

בדומה להתייקרות תעריפי האנרגיה שמייקרים מוצרי צריכה רבים, יש להניח כי הצרכנים יחושו בכיסם גם את ההתייקרות במחירי המים לתעשייה.

* איך לחסוך?

צמצום בצריכה הביתית היא הדרך הישירה לחסוך, לצד מהלכים דרמטיים יותר, כמו התקנת מערכת למחזור מים בבית, בעיקר לצורך השקיה.

ארנונה: התייקרות של כ-2.5%
עסקים רבים ישיתו על ההתייקרות במשאבים הכוללים תשלומים לרשות, על הצרכן שיעור ההתייקרות הצפויה בארנונה עומד על 2.3%. בינואר 2012 עלו תעריפי הארנונה ב-3% ובשיעור של 1.5% שנה קודם לכן.

תעריפי הארנונה ברשויות המקומיות מתעדכנים לפי נוסחה המגלמת את עדכון מדד המחירים לצרכן (50%) ואת העלאת השכר הממוצע במגזר הציבורי (50%). העלאות מנימוקים אחרים יכולות הרשויות לבקש (ובהרבה מקרים גם לקבל) בהתאם לאישור מיוחד משר הפנים. בשנים האחרונות, פתיחת כל שנה אזרחית כללה עלייה בשיעור מסוים במחירי הארנונה.

גם כאן, בכל הנוגע למוצרי צריכה ושירותים - עסקים רבים ישיתו על ההתייקרות במשאבים הכוללים תשלומים לרשות, על הצרכן.

* איך לחסוך?

בדקו את זכאותכם להנחה בארנונה מול הרשות המקומית.

מכוניות: התייקרות של 2%-3%
המאזדה CX5 התייקרה בכ-1,500 עד 2,500 שקל בהתאם לדגם שנת 2013 נפתחת עם מחירי מחירון חדשים וגבוהים יותר לכלי הרכב החדשים. המחירון החדש של דלק רכב, שפורסם אתמול, מציג עליות של 2%-3% במחירים. מחיר המאזדה 3 הבסיסית התייקר ב-1,500 שקל ועומד על 125,500 שקל. מחיר הפורד פוקוס עלה ל-127 אלף שקל. מחיר הפורד מונדיאו לא השתנה.

המאזדה CX5 התייקרה בכ-1,500 עד 2,500 שקל בהתאם לדגם, ואילו מחיר הפורד S-MAX עלה ב-2,500 שקל. מחירי המאזדה 2 השתנו.

טויוטה צפויה לפרסם בהמשך את המחירון, עם ייקור של כ-2% במחירי הקורולה. יונדאי תפרסם מחירים בהמשך היום. התייקרויות נרשמו גם בדגמים של אופל וסקודה.

* איך לחסוך?

לחכות למבצעי היבואנים (הנפוצים לאורך השנה) במסגרת ימי מכירה מיוחדים וכדומה, ולעקוב אחר מבצעים יעודיים למועדוני צרכנות (חבר, הוט, אשמורת וכדומה).

 

 

 

 

 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות