x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
יש תקציב
14/05/2013 - כרמלנא
 

שרי הממשלה אישרו את תקציב המדינה

הצעת התקציב לשנים 2013 ו-2014 עבר ברוב של 21 תומכים מול מתנגד אחד (עמיר פרץ). בין היתר הוחלט על הפחתה רוחבית בתקציבי משרדי הממשלה ובשכר השרים והח"כים, חיוב לימודי ליב"ה וביטול ממע"מ על שירותי תיירות

אושרו תקציב המדינה וחוק ההסדרים בממשלה. בתום ישיבה לילית ארוכה אישרה הבוקר (ג') הממשלה את התכנית הכלכלית לשנים 2013-2014 ברוב של 21 תומכים מול מתנגד אחד (עמיר פרץ).


מיש עתיד נמסר כי "התכנית כוללת הישגים רבים ובהם החלטה היסטורית לחיוב לימודי ליב"ה בכלל מערכת החינוך. כמו כן, החלת תכנית "יוצאים לעבודה" ומערך תמריצים לעידוד תעסוקה ולהגדלת מעגל העבודה במשק, קיצוץ בקצבאות ילדים ושלילתם ממרוויחי משכורות שמעל 800,000 ₪ בשנה, יישום המלצות ועדת קדמי להפחתת מחירי המזון, מלחמה בהון השחור וקיצוץ בשכר השרים וחברי הכנסת".

בנוסף לקיצוץ בגובה 3 מיליארד שקלים בתקציב הבטחון, הוחלט שלא לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי תיירות וכנגד להעלות את מס החברות ב-0.5% נוספים (1.5% סה"כ).

עוד הוחלט להשית הפחתה רוחבית על משרדי הממשלה בגובה 2% בתקציב 2013 ו-3% בתקציב 2014, בסך כולל של מיליארד שקלים תוך החרגת תקציבי הבטחון והרווחה מהקיצוץ הנוסף.

לפיד: שלב ראשון בשינוי סדרי החיים בישראל

מיד לאחר אישור התקציב אמר שר האוצר יאיר לפיד כי "אישור תקציב 2013-2014 הוא השלב הראשון בשינוי סדרי החיים בישראל. בקרוב יובא לאישור הממשלה החוק לשוויון בנטל השירות הצבאי והאזרחי והנטל הכלכלי וקבינט הדיור יחל ליישם תכנית לאומית לדיור, שתביא להורדת מחירי הדיור בישראל.

עוד אמר, כי "את התקציב תלווה חבילת צעדים כוללת ובתוכה השתת מס על חברות הענק המשלמות מס אפסי על רווחיהן וגיבוש רפורמות בהידברות עם חברת החשמל ונמלי הים".   

בפוסט שכתב בפייסבוק, הסביר לפיד כי "זהו תקציב קשה, הכולל העלאת מיסים ואת הקיצוץ הגדול ביותר בתולדות המדינה, אבל הוא גם תקציב של תקווה שבתוך שנה וחצי ישפר באופן משמעותי את מצבו של מעמד הביניים הישראלי.
"התקציב מכיל את מהפיכת לימודי הליב"ה לחרדים, וסדרה של פעולות שנועדו להבטיח שהם ייצאו לעבודה; הוא יבטיח ירידה ביוקר המחיה; הוא יאפשר לנו להוביל מאבק בריכוזיות ולהגביר את התחרותיות; הוא מכריז מלחמה על ההון השחור כמו שלא נלחמו בו מעולם; הוא נסב – כמעט כולו – סביב האדם העובד. הוא הצעד הראשון במסע", כתב. 

 

לאחר הסרת גזירת המע"מ על תיירות נכנסת,  שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "הממשלה קיבלה החלטה אחראית- לא רק כלפי 200,000 העובדים בענפי התיירות, אלא כלפי ענף התיירות והמשק בכללותו.
נלחמתי כי המאבק הזה מוצדק; כי לא הייתי מוכן לקבל מצב שבו אלפי עובדים הולכים הביתה; כי אני מאמין באופן מלא בכוחה של התיירות כמנוע צמיחה כלכלי למדינה, וכי מוטלת עלינו, כממשלה, האחריות להבין את המשמעויות לטווח הרחוק".

עוד אמר השר לנדאו, כי "זוהי זריקת עידוד לענף התיירות כולו, המצטרפת להסכם השמיים הפתוחים, ואשר תאפשר לנו להזניק את מספר התיירים הנכנסים לישראל".

תקציב ביטחון - ירידה לצורך עלייה

אתמול סיכמו שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ושר האוצר לפיד על מתווה הקיצוץ במערכת הביטחון. ההישג הגדול של יעלון ושל צה"ל הוא שלא תהיה פגיעה לטווח ארוך, אלא להיפך, לראשונה מזה שנתיים יהיה תקציב רב-שנתי לצה"ל, דבר שהצבא מאד רצה.

תקציב מערכת הביטחון בשנת 2013 יעמוד על 52.5 מיליארד לעומת 54 מיליארד ב-2012. בשנת 2014 הוא יעמוד על 51.5 מיליארד, בשנת 2015- 52 מיליארד. שנה לאחר מכן, יאמיר ל- 55 מיליארד, בשנת 2017 יעמוד על  57 מיליארד ובשנת 2018 הוא יגיע  ל-59 מיליארד שקלים.

כלומר, בשנה וחצי הקרובות תחול אמנם ירידה, אולם מאז ועד סיום התכנית הרב-שנתית של צה"ל בשנת2018 הוא יגדל, ואף יהיה גבוה מהתקציב כעת.

בנוסף, יו״ר ש״ס אריה דרעי, יאיר לפיד ושר החינוך שי פירון, הגיעו אתמול בערב לסיכום כי הקיצוץ המתוכנן ברשת מעיין החינוך התורני ובמוסדות החינוך העצמאי יירד זמנית מהפרק. לדברי דרעי: "הורדת הקיצוץ ע״י שר האוצר היא תחילתה של הידברות שחשובה ונחוצה מאוד בעת הזו לכולנו".

מיש עתיד נמסר כי בשיחה שהתקיימה פירון לדרעי סוכם על דחיית יישום הפחתת התקציב של רשתות מעיין החינוך התורני והחינוך העצמאי. עוד אמרו כי "ההחלטה תידון מחדש, לאחר שמשרד החינוך יקים במהלך שנת הלימודים הקרובה מערכת חינוך ממלכתית חרדית".

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
ברכות , גם כך לא נראה מזה כלום כאן בדליה
ابو كمال (كيوف) - 15/05/2013
2
למה מרזוק קדור לא מתנגד
ח.ר - 15/05/2013
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות